Rehberlik Servisi

Rehberlik Servisi

15.03.2022 791

Çocuğum 1. Sınıfa Başlıyor

1. sınıfa adım atacak çocuklarımızın aileleri,

Çocuğunuzun yepyeni bir döneme girmesi ve 1. sınıfa başlayacak olması nedeniyle, biliyoruz ki çok heyecanlısınız. Bir yandan da bu süreç nasıl geçecek diye kaygılısınız. Onları 1. sınıfa hazırlamanız ve bu süreci daha rahat geçirmelerine nasıl destek olabileceğiniz konusunda, sizlerle bir kaç öneri paylaşmak isterim.  Umarız, önerilerimiz kaygı ve endişelerinizi hafifletmeye de destek olur.

1.       Görsel algılama becerilerini geliştirmesine destek olun.

Yapboz yapmak, labirent bulmacalar, farklı şekil ve renklerdeki nesne veya kartlarla eşleştirme, iki resim arası farkı bulma, resimdeki gizli nesneleri bulma, tangram vb. oyun ve alıştırmalar.

2.       İşitsel algı becerilerini geliştirmesine destek olun.

Kulaktan kulağa oyunu, söylenen kelimeleri ve rakamları aynı sırayla tekrar etme, ona kitap okuma, kelimelerdeki, doğadaki (rüzgar, yağmur, kuş, kedi vb.)  sesleri ayırt etme çalışmaları.

3.       İnce motor becerilerini (parmakları kullanma)geliştirmesine olanak verin.

Çizgi çalışmaları, ipe boncuk dizme, sınırlı alan boyama, oyun hamuru ile oynama.

4.       Ayrıca çocuğunuzla okuduğunuz kitaplar hakkında sohbet edin. İhtiyaçlarını karşılamak için becerilerini geliştirme; sosyal yaşamın gerektirdiği beceri ve kurallara uyma konularında onu bilgilendirin ve destekleyin. Duygularını, isteklerini ifade etmesine fırsat verin. Hata yaptığında, doğrusunu bulması için yönlendirin. Zaman zaman hatalar yapsa da doğruya ulaşabileceğini hissettirin.

 

 

REHBERLİK NEDİR?

 

Rehberlik, bireyin kendisini tanıması, anlaması, karşılaştığı problemleri uygun yollarla çözmesi, doğru kararlar alması, yeteneklerini geliştirmesi, kapasitelerini en iyi düzeye getirebilmesi, çevresiyle iyi ve sağlıklı uyum sağlaması için uzman kişilerce yapılan çalışmadır.

 

Bu süreçte öğrenci fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal yönlerden değerlendirilerek; kendini geliştirmesi için fırsatları, okul içi ve okul dışı eğitim imkanlarını, meslekleri ve toplumun beklentilerini tanımasına destek olunur.

Rehberlik hizmetlerinde gizlilik esastır. Bireyin özel bilgilerine saygı duyulur. Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir; sadece engelli ya da öğrenme güçlüğü olan, uyum - davranış  sorunu yaşayan kimselere verilen bir hizmet değildir. Bu hizmetlerden herkes yararlanabilir.

Bu kapsamda özgüven geliştirme, arkadaş ilişkileri, iletişim becerileri, problem çözme becerileri, sosyal beceri gelişimi, sağlık durumu, verimli ders çalışma yöntemleri, ders ve alan seçme, çeşitli etkinliklere yönlendirme, üst eğitim kurumuna hazırlanma, meslekleri tanıma ve meslek seçimi gibi pek çok konu ele alınır.

 

Eğitsel Rehberlik:

Her öğrenciye kendine özgü yetenek, ilgi, mesleki değer, başarı ve motivasyonu oranında eğitim öğretim uygulamalarıyla uyum sağlaması, özelliklerine ve gelişimine uygun programlara yönelmesi için gerekli hizmetler verilir.

 

Mesleki Rehberlik:

Eğitim sürecinde her öğrenciye mesleki tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi, iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması için gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir.

 

Bireysel Rehberlik:

Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir.

Bireyi Tanıma:

 Eğitsel, mesleki ve bireysel rehberlik hizmetlerinin sistemli, sağlıklı ve öğrencinin özellik ve gereksinimlerini uygun şekilde verebilmesi için bireyi tanıma çalışmaları yürütülür.

 

Grup Rehberliği Etkinlikleri:

Eğitsel ve mesleki rehberlik ile öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimlerine yönelik olarak grupla rehberlik etkinlikleri düzenlenir. Bu etkinlikler, öğrencilerin gelişimsel gereksinimlerini de karşılayacak şekilde bilimsel standartlara uygun olarak programlanır, uygulanır, değerlendirilir ve geliştirilir.

 

Rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları çerçevesinde öğrencilere test ve envanterler uygulanabilir, bilgilendirme amacıyla çeşitli konularda yazılar, dokümanlar hazırlanabilir, öğrenciler ve veliler için seminerler düzenlenebilir.

Değerli öğrencilerimiz ve velilerimiz, biz Kılıçali Paşa İlkokulu Rehberlik Servisi olarak, yukarıda anlattığımız hizmetleri sizlere sunmak için çalışıyoruz. Gerek sorunlarınızı gerek de mutluluklarınızı, sevinçlerinizi, üzüntülerinizi, görüş ve önerilerinizi  paylaşmak için sizleri bekliyoruz. Yapacağımız çalışmalarda sizin de bize destek olacağınıza inanıyoruz. Ayrıca bizden beklentilerinizi belirtmeniz daha iyi hizmetler sunabilmek için yararlı olacaktır.

 

 OKULUMUZDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA ÇALIŞMALARI

 

Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Okulun ve hayatlarının her anında her şeye sevgiyle yaklaşabilen, mutlu, huzurlu, başarılı, kendine güvenen, kendini ifade edebilen, duygularını ve yaşadıklarını uygun şekilde paylaşan, içinde bulundukları ana odaklanabilen, problemlerini uygun yollarla çözebilen bireyler yetiştirmek için görev başındayız. 

Bu kapsamda, bireysel görüşmelerin yanı sıra okulumuz ve bulunduğumuz çevrenin durum ve ihtiyaçları çerçevesinde hazırladığımız programlarla bireyi tanıma, oryantasyon (uyum, alıştırma), araştırma, değerlendirme, yönlendirme, izleme, bilgilendirme, iletişim becerileri ve sosyal beceriler kazandırma, risklerden koruma, problem çözme, müşavirlik çalışmaları yapıyoruz; çeşitli test, teknik ve etkinlikler uyguluyoruz.

 

Öğrencilerimize ve velilerimize çeşitli konularda danışmanlık yapıyoruz. Gerekli durumlarda, öğrencilerimizi uzmanlara, etkinliklere, sağlık kuruluşlarına yönlendiriyoruz.

 

Öğrencilerimiz, velilerimiz ve öğretmenlerimiz  için psikolojik sağlamlık, stres yönetimi, akademik konular, sosyal-duygusal gelişim, olumlu davranış kazandırma, iletişim becerileri, üst öğretim kurumlarına ve mesleklere hazırlık, bağımlılıktan, ihmal ve istismardan korunma gibi pek çok konuda broşürler hazırlıyor, sınıf etkinlikleri yapıyor, seminerler veriyoruz.

Mindfulness temelli etkinlik programları ile öğrencilerimizin anda kalma, şefkat, özşefkat, kabul, yaşadıkları zorlayıcı durumlarla baş etme becerilerini geliştirmeye çalışıyoruz.

Ayrıca okul idaresi ve öğretmenlerimiz ile birlikte tespit, önlem alma, koruma ve yönlendirme çalışmalarını titizlikle sürdürüyoruz.

Bedensel veya zihinsel yetersizlik nedeniyle sınıflarında kaynaştırma eğitimine veya özel eğitim sınıfına yerleştirilen  öğrencilerimizin gelişimlerini izliyor, hazırladığımız bireysel eğitim planları ve destek çalışmalarıyla daha iyiye gitmeleri için çabalıyoruz. Bu çalışmaları aileleri ve özel eğitim desteği  aldıkları kurumlarla işbirliği içinde yürütüyoruz.

Diyoruz ki "Çocuklarımız en değerli varlıklarımız ve onlar için her şeye değer...".